-
Váš nákupný košík je prázdny!
V tomto článku sa vám budem snažiť priblížiť generálnu opravu motora nášho zákazníka . Zákazník prišiel k nám s problémom zlomenej kľukovej hriadele a straty výkonu . Generálnu opravu motora LKT 81T už niekto predtým robil ale motor dlho nevydržal .
Diagnostikovali sme všetky možné príčiny . Kľuková hriadeľ LKT 81 v tomto motore bola po 4 výbruse (čo sa už neodporúča robiť) . Založili sme novú kvalitnú českej výroby ktorú nájdete aj v tomto odkaze http://www.strojmix.sk/nahradne-diely/lkt/motor/kľuková%20hriadeľ%20LKT,%2083-003-519 .
Motor LKT 81T bol rozobratý do poslednej skrutky . Všetko sa umylo a vyčistilo do posledného dielu . Pri čistení a demontáži sme prišli aj na poruchy ktoré hneď neboli vidieť alebo sa zatiaľ neprejavili ale v budúcnosti sa to všetko určite objaví ( odlišné ojnice ťažké / ľahké). Hlavne keď sa jedná o tak zaťažovaný motor .
Vždy pri každej generálnej oprave dávame skontrolovať / nastaviť palivové čerpadlo odborníkovi . Pri tom sa zistilo že palivové čerpadlo dávalo vždy štartovaciu dávku ktorá rapídne zvyšovala spotrebu stroja .
Namontovali sme nové olejové čerpadlo , kľukovú hriadeľ , piesty, vložky, vačkovú hriadeľ ktorá bola extrémne opotrebovaná a iné drobné náhradné diely .
Nastavenie rozvodu je veľmi dôležitá úloha . Pokiaľ to niekto urobí neodborne motor nie je schopný podať výkon a samozrejme to môže spôsobiť stretu medzi piestom a ventilmi .
Motor sme napojili na chladiaci systém a palivo . Po naštartovaní sme kontrolovali teplotu na motore , tlak oleja a celkovo či sa niekde neobjavia drobné netesnosti .
Pri odovzdaní motora LKT 81T zákazník videl motor naštartovaný reakciu na plyn a vibrácie motora . Správanie motora na voľnobeh je jeden s podstatných ukazovateľov vyváženosti , spaľovania a celkovo chodu motora . Motor po generálnej oprave stál na mieste a takmer sa nepohol.
Nechaj komentár